A Falatozz.hu arra volt kíváncsi, hogy a felhasználók milyen arányban rendelik a szokásosat – azaz ugyanabból az étteremből ugyanazt a fogást –, és milyen gyakran próbálnak ki valami mást. Az adatbázis szerint egy átlagos felhasználó rendeléseinek 25-35%-át egyetlen étel teszi ki, de ezen kívül azért szívesen kipróbál más ételeket.
Nem szívesen váltunk
A felmérés arra is kitért, hogy milyen gyakran rendelnek a felhasználók: átlagosan 11 naponta adnak le ételrendelést a portálon. Az adatbázisból az is kitűnt, hogy – a széles választék ellenére – az online ételt rendelők 59%-a mindig ugyanannak az étteremnek a kínálatából választ. A felmérés azokra az aktív regisztráltakra terjedt ki, akik legalább háromszor rendeltek már az oldalon.
Gyros tál, a megrendelők kedvence
Az is árulkodó adat, hogy 2019. első félévében melyik volt az 5 legrendeltebb tétel a portálon: az első helyezett a gyros tál lett, a második a palacsinta, a bronzérmes – nyilván köretként – a hasábburgonya, a dobogóról éppen lecsúszott a kóla, a toplistát pedig a rántott sajt zárja.
Rendelői rekorderek
Vannak olyan megrendelők, akik hamar rákapnak az ételrendelés ízére: egyikőjük már 1 595 alkalommal adott le rendelést a Falatozz.hu történetében, holott mindössze 4 éve regisztrált az oldalra. Akadnak, akik éveken keresztül ugyanarra az ízvilágra vágynak: a weboldal rekordere egy férfi, aki már több mint ötszáz alkalommal rendelte meg ugyanazt a húslevest, méghozzá ugyanattól az étteremtől. Létezik olyan csúcstartó is, akinek a legtöbbet rendelt tétele nem is ennivaló, hanem sör: 325 alkalommal rendelt az ebédje vagy vacsorája mellé folyékony kenyeret egy bizonyos márkából. Ezen felhasználó virtuális kosarát elnézve a következő három legtöbbet rendelt termék szintén sör volt, csak más-más típusból.
A számok alapján úgy tűnik, hogy a magyarok nem szívesen próbálnak ki új ízeket, és inkább a jól bevált falatokat keresik az étlapokon.