0
Főoldal Fogyasztói Értékelési Szabályzat

Fogyasztói Értékelési Szabályzat

 

Értékelési Szabályzat 
I. Bevezetés 
Jelen Értékelési Szabályzat („Szabályzat”) a Diston-Line Kft. (székhely: 3535 Miskolc, Körmöci utca 20.; cégjegyzékszám: 05-09-019809; továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett Falatozz.hu platformon (www.falatozz.hu, valamint mobilalkalmazás) keresztül leadott rendelésekhez kapcsolódó fogyasztói értékelések szabályait tartalmazza. 
Ez a Szabályzat kizárólag azokra az elektronikus úton leadott értékelésekre terjed ki, amelyek a rendelés teljesítését követően válhatnak elérhetővé a Fogyasztók számára. Ezen felül a Fogyasztók jogosultak panasszal, észrevétellel a Szolgáltatóhoz fordulni az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) 11. pontja szerint, illetve közvetlenül is felkereshetik a teljesítést végző Partnert. 
Jelen Szabályzat 2025. május 19. napján lép hatályba. A hatálybalépést követően kizárólag azok az értékelések jelennek meg a Szolgáltató platformján, amelyeket a Fogyasztók e naptól kezdődően nyújtottak be. 
 
II. A Szabályzat célja 
Lehetővé tenni a Fogyasztók számára, hogy visszajelzést adjanak rendeléseikről a Szolgáltató és a Partnerek irányába. 
Elősegíteni a Szolgáltató és a Partnerek szolgáltatási színvonalának fejlesztését a Fogyasztói igényekhez igazodva. 
Biztosítani, hogy a Fogyasztók tájékozott döntést hozhassanak más felhasználók értékelései alapján. 
 
III. Alapelvek 
A) A Szolgáltató minden sikeresen teljesített rendelés után lehetőséget biztosít a Fogyasztó számára szöveges és/vagy 1-től 5-ig terjedő skálán történő értékelés leadására (a továbbiakban együtt: „Értékelés”). 
B) A Szolgáltató ösztönzi a Fogyasztókat az értékelések rendszeres leadására, ugyanakkor az értékelés megtagadása semmilyen hátránnyal nem járhat. 
C) Az értékelések átlagos pontszámát a Szolgáltató informatikai rendszere automatikusan számítja, amelyet sem a Szolgáltató, sem a Partnerek nem módosíthatnak. 
D) A szöveges értékelések tartalma kizárólag a Fogyasztó saját véleményét tükrözi, azokat sem a Szolgáltató, sem a Partner nem módosíthatja. A Szolgáltató ugyanakkor jogosult moderálni a tartalmat az e Szabályzatban foglalt feltételek szerint. 
E) Értékelést kizárólag valós, teljesített rendeléshez kapcsolódóan lehet leadni. 
F) A Szolgáltató semmiféle ösztönzőt nem biztosít pozitív értékelésért, és nem fogad el ellenszolgáltatást a Partnertől az értékelések befolyásolására. 
G) A Szolgáltató minden értékelést – legyen az pozitív vagy negatív – egységes módon jelenít meg. 
 
IV. Az értékelés folyamata 
A Fogyasztó a Falatozz.hu weboldalon vagy a mobilalkalmazáson keresztül adhat le rendelést. 
Az értékelési lehetőség kizárólag a rendelés sikeres teljesítését követően válik elérhetővé. 
Mobilalkalmazás esetén az értékelés a „Korábbi rendelések” menüpontban, a rendelést követően legalább 2, de legfeljebb 48 óráig nyújtható be. 
Webes rendelés esetén a Fogyasztó 2 órával a rendelés után e-mailben értesítést kap az értékelés lehetőségéről. 
A Fogyasztó csillaggal (1–5) és – opcionálisan – szöveges formában értékelhet. 
Az értékelés leadásához a regisztráció során megadott keresztnév kapcsolódik. 
Az értékelés utólagos módosítására nincs lehetőség. 
A Fogyasztó fiókjának törlése esetén korábbi értékelései továbbra is megmaradnak, névvel együtt. 
 
V. Az értékelések megjelenítése 
A rendelésre adott pontszámok számtani átlaga, valamint a szöveges értékelések a Partner adatlapján jelennek meg. 
Csak azon Partnerek értékelései jelennek meg, amelyekre legalább húsz moderálatlan értékelés érkezett. 
A szöveges értékelések bármilyen nyelven megadhatók. 
A korábban megadott név nem változik az értékelések megjelenítésében akkor sem, ha a Fogyasztó később módosítja profilnevét. 
 
VI. Az értékelések felhasználása 
A Szolgáltató jogosult az értékelések összegzésére, azok elemzésére, valamint felhasználására a szolgáltatások fejlesztése és a vásárlói élmény javítása érdekében. 
Az értékelések határozatlan ideig kerülnek megőrzésre. 
 
VII. Moderálási szabályok 
Megjelenítésre jogosult értékelések: 
Az étellel kapcsolatos tapasztalatokat leíró vélemények (minőség, mennyiség, ár, íz, csomagolás stb.). 
Hiányzó tétel említése (ha az valóban a rendelés része). 
Megtévesztő termékképre történő utalás. 
Ételben található idegen anyag említése. 
Moderálásra kerülő, nem megjelenő értékelések: 
Trágár, sértő, személyeskedő vagy diszkriminatív tartalom. 
Más Partnerekkel vagy platformokkal való összehasonlítás. 
Személyes adatok (pl. telefonszám, e-mail, linkek). 
Szexuálisan explicit, fenyegető vagy gyűlöletkeltő nyelvezet. 
Reklámtartalom, promóció, illegális tevékenység említése. 
Nem az étellel vagy szállítással kapcsolatos kritikák. 
Fontos: ha egy szöveges értékelés moderálás alá esik, a hozzá kapcsolódó pontszám sem kerül figyelembevételre az átlag kiszámításánál. 
 
VIII. Panaszkezelés 
Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet az értékelése moderálásával, a Szolgáltató ÁSZF 11. pontja szerint panasszal élhet. A panasz kivizsgálása nem automatizált módon történik. 
Ugyanígy a Fogyasztó bejelentést tehet olyan értékeléssel kapcsolatban is, amely jogsértő vagy az ÁSZF rendelkezéseibe ütközik. 

I. Bevezetés 

Jelen Értékelési Szabályzat („Szabályzat”) a Diston-Line Kft. (székhely: 3535 Miskolc, Körmöci utca 20.; cégjegyzékszám: 05-09-019809; továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett Falatozz.hu platformon (www.falatozz.hu, valamint mobilalkalmazás) keresztül leadott rendelésekhez kapcsolódó fogyasztói értékelések szabályait tartalmazza.

Ez a Szabályzat kizárólag azokra az elektronikus úton leadott értékelésekre terjed ki, amelyek a rendelés teljesítését követően válhatnak elérhetővé a Fogyasztók számára. Ezen felül a Fogyasztók jogosultak panasszal, észrevétellel a Szolgáltatóhoz fordulni az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) 11. pontja szerint, illetve közvetlenül is felkereshetik a teljesítést végző Partnert.

Jelen Szabályzat 2025. május 19. napján lép hatályba. A hatálybalépést követően kizárólag azok az értékelések jelennek meg a Szolgáltató platformján, amelyeket a Fogyasztók e naptól kezdődően nyújtottak be. 

 

II. A Szabályzat célja
Lehetővé tenni a Fogyasztók számára, hogy visszajelzést adjanak rendeléseikről a Szolgáltató és a Partnerek irányába.
Elősegíteni a Szolgáltató és a Partnerek szolgáltatási színvonalának fejlesztését a Fogyasztói igényekhez igazodva.
Biztosítani, hogy a Fogyasztók tájékozott döntést hozhassanak más felhasználók értékelései alapján. 

 

III. Alapelvek 
A) A Szolgáltató minden sikeresen teljesített rendelés után lehetőséget biztosít a Fogyasztó számára szöveges és/vagy 1-től 5-ig terjedő skálán történő értékelés leadására (a továbbiakban együtt: „Értékelés”). 

B) A Szolgáltató ösztönzi a Fogyasztókat az értékelések rendszeres leadására, ugyanakkor az értékelés megtagadása semmilyen hátránnyal nem járhat. 

C) Az értékelések átlagos pontszámát a Szolgáltató informatikai rendszere automatikusan számítja, amelyet sem a Szolgáltató, sem a Partnerek nem módosíthatnak. 

D) A szöveges értékelések tartalma kizárólag a Fogyasztó saját véleményét tükrözi, azokat sem a Szolgáltató, sem a Partner nem módosíthatja. A Szolgáltató ugyanakkor jogosult moderálni a tartalmat az e Szabályzatban foglalt feltételek szerint. 

E) Értékelést kizárólag valós, teljesített rendeléshez kapcsolódóan lehet leadni. 

F) A Szolgáltató semmiféle ösztönzőt nem biztosít pozitív értékelésért, és nem fogad el ellenszolgáltatást a Partnertől az értékelések befolyásolására. 

G) A Szolgáltató minden értékelést – legyen az pozitív vagy negatív – egységes módon jelenít meg. 

 

IV. Az értékelés folyamata 
A Fogyasztó a Falatozz.hu weboldalon vagy a mobilalkalmazáson keresztül adhat le rendelést.Az értékelési lehetőség kizárólag a rendelés sikeres teljesítését követően válik elérhetővé. Mobilalkalmazás esetén az értékelés a „Korábbi rendelések” menüpontban, a rendelést követően legalább 2, de legfeljebb 48 óráig nyújtható be. Webes rendelés esetén a Fogyasztó 2 órával a rendelés után e-mailben értesítést kap az értékelés lehetőségéről. 

A Fogyasztó csillaggal (1–5) és – opcionálisan – szöveges formában értékelhet. Az értékelés leadásához a regisztráció során megadott keresztnév kapcsolódik. Az értékelés utólagos módosítására nincs lehetőség. 

A Fogyasztó fiókjának törlése esetén korábbi értékelései továbbra is megmaradnak, névvel együtt. 

 

V. Az értékelések megjelenítése 
A rendelésre adott pontszámok számtani átlaga, valamint a szöveges értékelések a Partner adatlapján jelennek meg. Csak azon Partnerek értékelései jelennek meg, amelyekre legalább húsz moderálatlan értékelés érkezett. A szöveges értékelések bármilyen nyelven megadhatók. 

A korábban megadott név nem változik az értékelések megjelenítésében akkor sem, ha a Fogyasztó később módosítja profilnevét. 

 

VI. Az értékelések felhasználása 
A Szolgáltató jogosult az értékelések összegzésére, azok elemzésére, valamint felhasználására a szolgáltatások fejlesztése és a vásárlói élmény javítása érdekében. Az értékelések határozatlan ideig kerülnek megőrzésre. 

 

VII. Moderálási szabályok 
Megjelenítésre jogosult értékelések: 

  • Az étellel kapcsolatos tapasztalatokat leíró vélemények (minőség, mennyiség, ár, íz, csomagolás stb.). 
  • Hiányzó tétel említése (ha az valóban a rendelés része). 
  • Megtévesztő termékképre történő utalás. 
  • Ételben található idegen anyag említése.


Moderálásra kerülő, nem megjelenő értékelések: 

  • Trágár, sértő, személyeskedő vagy diszkriminatív tartalom. 
  • Más Partnerekkel vagy platformokkal való összehasonlítás. 
  • Személyes adatok (pl. telefonszám, e-mail, linkek). 
  • Szexuálisan explicit, fenyegető vagy gyűlöletkeltő nyelvezet. 
  • Reklámtartalom, promóció, illegális tevékenység említése. 
  • Nem az étellel vagy szállítással kapcsolatos kritikák. 

Fontos: ha egy szöveges értékelés moderálás alá esik, a hozzá kapcsolódó pontszám sem kerül figyelembevételre az átlag kiszámításánál. 

 

VIII. Panaszkezelés 
Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet az értékelése moderálásával, a Szolgáltató ÁSZF 11. pontja szerint panasszal élhet. A panasz kivizsgálása nem automatizált módon történik. 

Ugyanígy a Fogyasztó bejelentést tehet olyan értékeléssel kapcsolatban is, amely jogsértő vagy az ÁSZF rendelkezéseibe ütközik.