0
Főoldal Blog bejegyzések A legtöbb étel-hiedelem a gyümölcsöket érinti

A legtöbb étel-hiedelem a gyümölcsöket érinti

A legtöbb étel-hiedelem a gyümölcsöket érinti Tudtad, hogy az eperben több a C-vitamin, mint a narancsban?

A Falatozz.hu összeszedte az Independent cikke alapján, hogy melyik a 12 leggyakoribb étellel kapcsolatos hiedelem Nagy-Britanniában. Némelyiknek van igazságalapja, de vannak közöttük hatalmas tévhitek is. A felmérést 2 000 brit megkérdezésével végezték el.

1. A narancs a legjobb C-vitamin forrás

Az eper több C-vitamint tartalmaz, mint a narancs (az elsőben 57mg/100g, az utóbbiban pedig 42mg/100g található). Hét szem eper biztosítja is a napi ajánlott fejadagot belőle.

2. A főzött zöldségnek és gyümölcsnek alacsonyabb a tápértéke

Valóban egyes hőérzékeny vitaminoknak nem tesz jót a főzés, például a folsavnak és a C-vitaminnak. Ugyanakkor van, amikor pont a forrázás következtében szabadulnak fel egészséges anyagok.

3. A túl sok gyümölcs rontja a fogakat

Némelyik magas savtartalmú gyümölcs károsíthatja a fogak zománcát, ha túl sokat fogyasztunk belőle, de a legtöbb gyümölcsben lévő cukor nem tesz kárt a fogsorban.

4. A répa segít, hogy jobban láss a sötétben

Ez egy mítosz, de a benne található A-vitamin valóban hozzásegít a szemek egészségéhez és az éleslátáshoz.

5. Ha zellert eszel, több kalóriát égetsz el, mint amennyit beviszel

Valójában nincsenek negatív kalóriás ételek. Bár a zellernek valóban alacsony a kalóriatartalma és magas a víz- és rosttartalma, a szervezet nem használ el annyi kalóriát, hogy teljesen feldolgozza.

6. Az organikus gyümölcs egészségesebb

Elhanyagolható különbség van az organikus és a nem organikus gyümölcsök között.

7. A csokoládé afrodiziákum

Nincs bizonyíték arra, hogy a csokoládé afrodiziákumként is használható, mivel csekély mennyiségű anyag van benne, amely hatással lehet a vágyra.

8. Gyümölcslevet inni ugyanolyan egészséges, mint gyümölcsöt enni

Az egész gyümölcs olyan létfontosságú rostokat és tápanyagokat tartalmaz, amelyek elvesznek a kifacsarás következtében.

9. A szárított és a friss gyümölcsnek egyforma a tápértéke

A gyümölcs szárításánál felhasznált hő csökkentheti bizonyos hőérzékeny tápanyagok, például a C-vitamin mennyiségét. Ugyanakkor egy szárított gyümölcsdarab hasonló tápanyagokat tartalmaz, mint a friss gyümölcs, csak kisebb mértékben.

10. Hét évbe telik megemészteni egy lenyelt rágógumit

A gyomor nem ugyanúgy emészti meg a rágógumit, mint a többi élelmiszert, de végigmegy a szervezetben, mint bármi más.

11. Ne együnk ebéd után gyümölcsöt

A gyümölcs a nap bármelyik szakában egészséges.

12. Üres gyomorra érdemes gyümölcsöt fogyasztani

Nincsen tudományos bizonyíték arra vonatkozóan, hogy van-e negatív hatása annak, ha a gyümölcsöket étkezés előtt fogyasztjuk el.

 

 

Ajánlott cikkek
Óriási őslajhárnak köszönhetjük az avokádót
Olvass tovább
Túlságosan függünk a kajamítoszoktól
Olvass tovább
Idén kiképzik Magyarország első glutén-jelző kutyáját
Olvass tovább