0
Főoldal Blog bejegyzések Melyik lesz 2015. legjobb házhoz szállító étterme?

Melyik lesz 2015. legjobb házhoz szállító étterme?

Melyik lesz 2015. legjobb házhoz szállító étterme? A Falatozz.hu ismét keresi az ország kedvenc házhoz szállító éttermeit. Az ételrendelő portál ezúttal is a közönségre bízza a döntést: a megrendelők voksai döntenek arról, hogy kié legyen az elismerés és a nyeremény.

ELŐSZÓ

A Falatozz.hu országos online ételrendelő portál 2014-ben találta ki, hogy létrehozza Az év házhoz szállító étterme versenyt, mivel hivatalosan mindaddig nem csaptak össze a kiszállító vendéglátóegységek. Pedig a közösségi médiában és a hírportálokon, blogokon egyre több szó esik a minőségi ételekről, a street foodról és az éttermek véleményezéséről. A take away kultúra töretlen sikere azt is jelenti, hogy a megrendelő joggal várja el, hogy ugyanolyan színvonalat, ízeket és kiszolgálást kapjon, mintha beült volna az adott étterembe. A tavalyi hiánypótló esemény után, a nagy sikerre való tekintettel tehát idén is kihirdettetik, hogy amelyik házhoz szállító étterem a legjobb szolgáltatást nyújtja, az elnyeri… ha nem is a királylány kezét, de a nemesi rangot, egy zsák aranyat (érő díjat) és a figyelem kereszttüzét.

AZOK A MAKACS SZÁMOK

A statisztikák is azt mutatják, hogy egyre többen és többet merünk online rendelni: az előzetes várakozásokat messze túlszárnyaló, 273 milliárd forintos nettó forgalom realizálódott a magyarországi e-kereskedelmi szektorban 2014-ben. Tavaly az európai átlagnál is jóval magasabb növekedést produkált a magyar e-kereskedelmi szektor. Ebből az online ételrendelés körülbelül 2,5-3%-ot tett ki.

Mindeközben nő az online kártyás fizetési arány is, ami nem meglepő annak fényében, hogy tavaly például csak az OTP SZÉP kártyások száma meghaladta a 800 ezret. A Falatozz.hu online ételrendelő portál adatbázisából egyértelműen látszik, 2015. első félévében a felhasználók 18,6 százaléka rendezte az ebédjét vagy vacsoráját SZÉP kártyával, illetve a rendelések összesen 16,7 százalékát fizették SZÉP kártyával. Továbbá átlagosan 2410 forintot költöttek SZÉP kártyával egy rendelés során.

A Falatozz.hu felmérése szerint nem csupán a SZÉP kártyás fizetés aránya nő, hanem a vasárnapi rendelésszám is. A boltzár ugyanis nem terjed ki a kereskedelmet kiszolgáló szolgáltató tevékenységre, és az internetes ételrendelő portálok is ezen besorolás alá esnek. Ezek a weboldalak kényelmes kiskaput jelentenek, hiszen rajtuk keresztül rengeteg étterem házhoz szállítja készen és melegen a kívánt ételt. A portál két időszakot hasonlított össze: a törvény életbe lépése előtti – azaz a január 1. és március 14. közé eső – 10 vasárnapot, valamint az azt követő – azaz a március 15. és május 17. közötti –, szintén 10 vasárnapot. A törvény módosítása óta a hét utolsó napján az online rendelésszám 30%-kal nőtt, a forgalom pedig 37%-kal emelkedett.

A VERSENYRŐL

A versenyre ingyenesen nevezhet minden Magyarországon működő, étel házhoz szállítással foglalkozó vendéglátó. Két kategóriában nevezhetnek 2015. október 19-től a kiazevetterme.hu weboldalon, illetve a Falatozz.hu Facebook oldalán (facebook.com/Etelrendeles). A pályázókra is ezeken a felületeken szavazhatnak a felhasználók, mindenki több vendéglátóra is szavazhat, de csak egyszer. A szavazás egy hónapig tart, 2015. november 1-től 30-ig. A legtöbb szavazatot szerzett pályázó lesz az adott kategória díjazottja.

Nem csak az elismerés jár a legjobbaknak, a díjazottak jutalomban is részesülnek. Kategóriánként értékes és praktikus ajándékokat ajánlottak fel a verseny szervezői.
"A Falatozz.hu legjobb étterme 2015" cím nyertese egy 100.000 Ft értékű marketing csomagot kap a Falatozz.hu felajánlásával.
A "Legjobb házhoz szállító étterem 2015" nyertesének díja pedig egy beszerzési csomag 200.000 Ft értékbenA csomag tartalma 50.000 Ft értékben Gastro Prémium élelmiszer alapanyagok, 100.000 Ft értékben Thermotechnika konyhai berendezés és 50.000 Ft értékben Gastron csomagolóanyag kedvezmény.

A két fődíjon kívül a verseny végén minden településen és minden ételkategóriában nyertest hirdetünk, akik jogosultak egy éven keresztül a titulus használatára.

EZT RENDELI A MAGYAR

2014-ben a rendelések átlagos kosárértéke 2033 Ft volt, tehát a felhasználók általában vagy párban rendelnek, vagy a főétel mellé például desszertet és üdítőt is kérnek. Tavaly rendelések 31%-a volt pizza, azaz a magyarok harmada automatikusan pizzára gondol, ha ételt szeretne rendelni. A Falatozz.hu adatbázisából azt is kikutattuk, hogy melyek a legkedveltebb pizza ízesítések: nyert nem meglepő módon a Kívánság, majd a sort az anannászos-sonkás Hawaii pizza követi, utána sorakozik a Magyaros, a Sonkás, a Bolognai, illetve a Mexikói és Songoku (azaz sonka-gomba-kukorica) feltétes változat. Az eddigi 2015-ös adatok alapján jól látszik, hogy ez a sorrend idén sincsen másképp, tehát nem vagyunk kísérletező nép.

A legnépszerűbb ételkategória természetesen a pizza volt, az ezüstérmes a frissensült lett, a bronzérmes pedig a gyros. Csak ezután következik a sorban a desszert, az akciós kínálat és a hamburger. A legtöbbet rendelt desszert a palacsinta lett, ezt követi a somlói galuska, a gesztenyepüré, a mákos guba és a baklava. Hiába a legkülönfélébb desszert-trendek és divatos édességek, 2015-ben is éppen ugyanolyan gyakorisággal teszünk palacsintát a virtuális kosárba, mint azelőtt, úgyhogy hűségesek vagyunk a hagyományainkhoz. Összesítve – az ételkategóriáktól függetlenül – pedig a legkedveltebb ételnek a gyros tál számított, második helyen a palacsinta végzett, a dobogóra pedig még a hasábburgonya fért fel. Az összevont listán ezt követően szerepelt csak a kívánság pizza és kóla.

A KULISSZÁK MÖGÖTT – VICCES RENDELÉSEK

A Falatozz.hu már a tavalyi verseny során összeszedte az addigi évek legszórakoztatóbb eseteit, legyen szó az éttermi diszpécserek vagy a megrendelők félreértéseiről és furcsaságairól. Az azóta eltelt egy év alatt is jócskán felhalmozódtak a hasonlóan mosolyra fakasztó történetek.

Telefonos rendeléstovábbítás során elhangzott mulatságos beszélgetések:

Falatozz: …és lesz még 6db-os csokis minifánk.
Étterem: És milyen ízű legyen a csoki minifánk?
Falatozz: Ahogyan te is visszamondtad, csokis…
Étterem: Bocsi, új vagyok!
*
Étterem: „Kérsz még valamit?”
Falatozz: „Tudod, hogy nem én vagyok a megrendelő.”
Étterem: „Jah, tényleg, akkor jó étvágyat az ebédhez!”
*

Falatozz: 2db sajtburger lesz.
Étterem: Sajtburger?
Falatozz: Sajtburger.
Étterem: Nekünk olyan nincsen. Csak Sajtos hamburger.
Falatozz: Gondolom, az ugyanaz... nem?
Étterem: Sajtburger csak a McDonald's-ban van, nálunk Sajtos hamburger kapható.

Megrendelők okozta mosolyok:

Egy férfi Hawaii pizzát kért, de ananász és sonka nélkül.
*
Azt is furcsálltuk, amikor egy Extra hamburgert rendeltek az alábbi megjegyzéssel: „paradicsom, hagyma, uborka, saláta és mustár NÉLKÜL kérném”. Így kevésbé tűnt extrának…
*
Az egyik megrendelő az emelet/ajtó rubrikát eldöntendő kérdésnek fogta fel, és beírta, hogy ajtó.
*
Kaptunk egy bosszús panaszlevelet, miszerint „félbe volt hajtva a pizza és úgy volt megsütve”, végül utánajártunk, és kiderült, hogy az illető calzonét rendelt (ami töltött pizzát jelent).
*
Egy kevésbé átgondolt megjegyzés a pizzánál: „pepperoni helyett kukoricát kérnék felszeletelve” (még jó, hogy nem kért mákos palacsintát is)
*
Kapukódhoz írt instrukciók: „lábbal belököd” és „az ajtógomb le van törve a lépcsőház ajtón, használd a postaládát, ha be akarsz jönni”
*
Egy hölgy felhívta a Falatozz.hu diszpécseri számát, de kiderült, hogy egy konkrét éttermet szeretett volna elérni. Amikor szembesítettük vele, hogy téves számot hívott, méltatlankodva így reagált: „És akkor megmondaná, hogy miért az ön számát hívtam fel?”
*
Az a megrendelő, aki közismerten a legtöbb pizzát rendeli a Falatozz.hu-n, egyszer odaírta a megjegyzésbe, hogy „Nem vagyok dagadt :D” 

Ajánlott cikkek
A vastagot szeretjük
Olvass tovább
A vastagot szeretjük
Olvass tovább
Hiába szabnák át a SZÉP kártyát
Olvass tovább