0
Főoldal Blog bejegyzések Az online ételrendeléssel menthető a vendéglátás és a nagymama is

Az online ételrendeléssel menthető a vendéglátás és a nagymama is

Az online ételrendeléssel menthető a vendéglátás és a nagymama is A Falatozz.hu megnézte, hogyan hat a koronavírus az éttermekre és a megrendelőkre.

A Falatozz.hu országos ételrendelő portál megvizsgálta a koronavírus-hullámok eddigi hatását az online ételrendelésre, megrendelői és éttermi szempontból egyaránt.

A fogyasztóknak a kijárási korlátozás és az éttermi bezárások miatt végesek az étkezési lehetőségeik. Egyre több megrendelőben tudatosul, hogy az online ételrendelés biztonságos alternatívát jelent, sőt, beteg és idős szeretteik számára is rendelhetnek házhoz, csökkentve az egészségügyi kockázatokat. A kezdeti karantén-időszak alatt rengetegen próbálták ki a házhoz szállítást: az új megrendelők tábora 59%-kal növekedett a Falatozz.hu-n. A nyári lecsengés után 10%-kal nőtt ismét az új regisztrálók száma az elmúlt öt hónapban.
A Falatozz.hu-n elérhető „érintésmentes kiszállítás” opcióra már az első hullám alatt is volt igény, de várhatóan a második hullám alatt ez a szám drasztikusan emelkedni fog (főleg, hogy a házi karanténban tartózkodók csak ezt a lehetőséget vehetik igénybe).

Ami az éttermeket illeti, a koronavírus tavaszi megjelenésével ugrásszerűen növekedett az újonnan jelentkező vendéglátó egységek száma, és ez a tendencia a második hullám alatt is elkezdődött már. A statisztikákból jól látható, hogy az éttermek zöme rugalmasan felzárkózott az új helyzethez.
Bár az első hullám alatt az éttermek bő ötöde zárt be, ezen vendéglátóegységek kétharmadának sikerült utána újranyitnia. Ráadásul az első hullám alatt csatlakozott éttermek majdnem háromnegyede jelenleg is fent van a Falatozz.hu kínálatában. Tehát megmaradt náluk a – sokszor újonnan bevezetett – házhoz szállítás, mint opció, sőt, gyakran új szolgáltatásokkal és akciókkal is bővítették az éttermek a palettát.

Falatozz.hu covid körkép infografika

Jelenleg a Falatozz.hu munkatársai azt látják, hogy az új járványügyi rendelkezések hatására ismét megugrott az éttermi jelentkezők száma, hiszen sokaknak a túlélés egyetlen kulcsa az online ételrendelés. Szerencsére a legtöbb étterem már rutinosan áll hozzá a krízishez, és – a tavaszi tapasztalataikkal felfegyverkezve – hatékonyan álltak át az online ételrendelési profiljukra.

Érthető az online ételrendelés iránti megnövekedett igény: a megrendelők gondoskodhatnak saját maguk és veszélyeztetett szeretteik hatékony étkeztetéséről. A házhoz szállítás sokszor egyedüli megoldást jelent azok számára, akik távol élnek a rokonaiktól, de meg akarják őket kímélni a boltba járástól, vagy például azok számára, akik (potenciális) fertőzöttként nem tudnak ételt vinni a nagymamájuknak.
Az éttermek pedig túlélhetik a krízist, ha alkalmazkodnak az új helyzethez, az év vége egyébként is mindig erős időszaknak számított a vendéglátásban, és most a vírus miatt felértékelődik a házhoz szállítási szolgáltatás.

Ajánlott cikkek
A koronavírus miatt megnőhet az igény az ételkiszállításra
Olvass tovább
Vegyük komolyan a D-vitamin hiányt!
Olvass tovább
A koronavírus átszabta az ételrendelési piacot is
Olvass tovább